Description
Určený pre:
- školských špeciálnych pedagógov pracujúcich v ZŠ
KEDY:
ZÁZNAM
KDE: ZOOM
Cena: 30e
Lektori: Mgr. Jana Bočkajová
Obsahová náplň webináru:
- Metódy a špecifiká orientačnej špeciálnopedagogickej diagnostiky
- Žiak s rizikovým vývinom vo výchovno-vzdelávacom procese, najčastejšie prejavy v učení a správaní
- Predikcia vývinových porúch učenia, deficity čiastkových funkcií
- Objasnenie spolupráce školského špeciálneho pedagóga s pedagogickými zamestnancami v ZŠ a odbornými zamestnancami v CPP, jej dôležitosť pre identifikáciu špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb žiakov
- Súbor záznamových a pozorovacích hárkov so zameraním na zisťovanie úrovne čiastkových funkcií u žiakov s rizikovým vývinom
- Otázky, diskusia, odporúčania pre prax, analýza konkrétnych prípadov
Ku každému webináru dostanete certifikát o absolvovaní.
WEBINÁRE TENTO ROK LEN FORMOU ZÁZNAMOV
Tento rok je možné si zakúpiť webináre len formou ZÁZNAMOV.
Záznam vám bude sprístupnený do 2 dní od objednávky.
Dané video budete mať sprístupnené po dobu 3 dní.
K záznamom dostanete materiály a certifikát o absolvovaní.
Ďakujeme za pochopenie a korektnosť.
O lektorke:
Špeciálnu pedagogiku som vyštudovala na Prešovskej univerzite v 5 ročnom odbore – psychopédia. Moja práca s deťmi a žiakmi so zdravotným znevýhodnením začala v špeciálnej základnej škole, kde som pracovala 21 rokov. Neskôr som svoju prax rozšírila o pozíciu odborného zamestnanca v CPPPaP a CŠPP. Mojou klientelou boli deti s rizikovým vývinom, žiaci s viacnásobným postihnutím, narušenou komunikačnou schopnosťou a poruchami autistického spektra. Táto skúsenosť bola pre mňa silnou vnútornou motiváciou k tomu, aby som hľadala cestu ako s neverbálnymi deťmi komunikovať, akým spôsobom u nich prebudiť komunikačný zámer, a v neposlednom rade ako byť nápomocná v poradenstve pre rodičov či pedagogických zamestnancov. V roku 2018 som svoju špeciálnopedagogickú spôsobilosť doplnila na UK v Bratislave v špecializácii: Pedagogika detí s narušenou komunikačnou schopnosťou a ukončila ju štátnou skúškou zo školskej logopédie.
Počas mojej špeciálnopedagogickej praxe som absolvovala množstvo kurzov a vzdelávaní so zameraním pre rôzne skupiny deti a žiakov so zdravotným znevýhodním. Rokmi však prichádzam k záveru, že pre dosiahnutie cieľov v terapii je prehlbovanie kvalifikácie samozrejme dôležité, ale nie kľúčové.
Môžeme disponovať odbornými schopnosťami a zručnosťami, mať k dispozícii tie najlepšie metódy a prostriedky, no pre dosiahnutie progresu dieťaťa v terapii to nestačí. Kľúčové je získanú odbornosť vedieť uplatniť v praxi, prizvať k riešeniam problémov viacerých odborníkov, a na hodnotový piedestál postaviť ľudskosť s citlivým vnímaním potrieb dieťaťa i jeho rodičov. Toto presvedčenie sa snažím aplikovať nielen v prostredí CPP, ale hlavne vo svojej obľúbenej intervencii s asistenciou zvierat (hipoterapii), kde mám priestor aj pre realizáciu alternatívnych prístupov – senzorickej či bilaterálnej integrácie.