CIEĽ a VÍZIA VZDELÁVANIA
Pripravili sme ďalšie užitočné vzdelávanie pre členov školských podporných tímov na tému:
Špecifiká poradenského procesu v školskom prostredí.
Vnímali sme potrebu poskytnúť základné nástroje a špecifické poznatky, ako viesť efektívny poradenský proces aj v školskom prostredí.
Práve v školskom prostredí sú tieto zručnosti viac ako potrebné, pretože do tohto rezortu nastupujú začínajúci študenti psychológie, špeciálnej pedagogiky, sociálnej pedagogiky a iní.
Poradenský proces je o to náročnejší, o čo viac aktérov vstupuje do procesu, či už samotný klient (je dôležité si zadefinovať, kto je vlastne môj klient – žiak/rodič/učiteľ/riaditeľ/ka?), zákonní zástupcovia, pedagogickí zamestnanci, ďalší odborní zamestnanci, nadriadený, kolegovia z iných rezortov, spolužiaci klienta/žiaka a pod.
To sú práve špecifiká poradenského procesu v školách, ktoré by sme s vami radi prelúskali počas tohto vzdelávania.
PRE KOHO JE URČENÝ VZDELÁVANIA?
Program “Špecifiká poradenského procesu v školskom prostredí” je zameraný na rozvoj komunikačných a poradenských kompetencií pri práci s klientom v školskom prostredí.
Je určený pre pomáhajúce pozície školského podporného tímu, prednostne pre školských psychológov a psychologičky, zamestnancov CPP, SCPP, špecializovaných cpp a iných školských zariadení.
Odporúčame ho pre začínajúcich odborných zamestnancov a kolegov a kolegyne po ukončenom adaptačnom vzdelávaní.
Program je realizovaný prezenčnou, zážitkovou formou s dôrazom na zdieľanie vlastných skúseností a reflexií.
Sústredíme sa na nácvik konkrétnych komunikačných a poradenských zručností, sebapoznávanie a profesijný sebarozvoj. Súčasťou programu sú supervízne bloky formou bálintovskej skupiny, zameranej na konkrétne prípady z praxe.
OBSAHOVÁ NÁPLŇ STRETNUTÍ
-
Stretnutie: je zamerané na úvodnú fázu poradenského procesu, nadviazanie poradenského vzťahu, vytvorenie atmosféry psychologického bezpečia. Stanovenie poradenského kontraktu s klientom, zákonným zástupcom, pedagogickým zamestnancom. Upriamenie pozornosti na vlastné poradenské zručnosti a komunikačný štýl.
-
Stretnutie: je zamerané na diagnostiku klientovho problému prostredníctvom poradenského pozorovania, rozhovoru, zosnímania anamnézy. Prehĺbenie zručností v oblasti verbálnej a neverbálnej komunikácie so zameraním na komunikáciu s rodičom klienta, pedagogickými zamestnancami, členmi ŠPT a vedením školy. Súčasťou stretnutia je supervízny blok formou bálintovskej skupiny.
-
Stretnutie: zahŕňa fázu riešenia problému v poradenskom procese, ktorá je zacielená na prácu s hypotézami a cieľmi v poradenstve. Výber, použitie a prácu s rôznymi poradenskými technikami a nástrojmi s ohľadom na vývinové špecifiká práce s detským, dospievajúcim a dospelým klientom. Súčasťou stretnutia je supervízny blok formou bálintovskej skupiny.
-
Stretnutie: je zacielené na prehĺbenie odborných poradenských kompetencií pri práci so špecifickým klientom (klient v odpore, agresívny, depresívny, klient so sebapoškodzujúcim správaním atď.) v súvislosti s uplatnením odborných štandardov v rezorte školstva a platnej legislatívy. Spolupráca s odborníkmi z ostatných rezortov. Bálintovská skupina.
-
Stretnutie: je zamerané na prekážky v poradenskom procese, ich identifikáciu a odstránenie. Prenos, protiprenos, paralelný proces, etické dilemy a iné. Supervízia formou bálintovskej skupiny.
-
Stretnutie: je zamerané na ukončenie poradenského procesu, podporu k zmene klienta a jej ukotvenie v jeho správaní a prežívaní. Zhodnotenie poradenského procesu. Ďalšie možnosti multidiscuiplinárnej spolupráce s inými rezortmi. Záverečné zhodnotenie vzdelávania.
Od druhého stretnutia budú súčasťou vzdelávania aj supervízie v cene kurzu, preto je vítané, ak prinesiete svoje prípady z praxe a bude priestor ich skupinovo odsupervidovať.
KEDY:
Začíname v SEPTEMBRI 2025, termíny pripravujeme
KDE: Vila Bela pri Banskej Štiavnici (https://www.vilabela.sk/)
Cena: 1250e vrátane ubytovania a stravy (bez ubytovania a stravy 950e)
BONUSY:
2 webináre vo forme záznamov z našej ponuky v cene
https://ozinkluziv.sk/obchod/
Aplikácia SPOJKA na rok v cene
https://ozinkluziv.sk/mobilna-a-webova-aplikacia-spojka/
INOVAČNÉ VZDELÁVANIE
Vzdelávací program je možné si uplatniť aj ako 150hodinové inovačné vzdelávanie. V prípade uplatnenia inovačného vzdelávania je potrebné vypracovať dištančné úlohy:
-
Vypracovanie poradenského kontraktu s klientom, resp. zákonným zástupcom. Nastavenie poradenského procesu (frekvencia a trvanie poradenskej intervencie, návrh diagnostických a poradenských postupov, informácie o etických zásadách práce s klientom a mlčanlivosti).
-
Sebareflexia získaných komunikačných a poradenských kompetencií po absolvovaní inovačného vzdelávania formou odpovede na 3 otázky (A4- voľný štýl, úvaha):
-
Akým spôsobom ma obohatilo inovačné vzdelávanie, aký konkrétny prínos malo pre mňa v oblasti komunikačných a poradenských schopností.
-
Čo som si o sebe uvedomil/a a ako to obohatilo môj osobný život.
-
Na čo som sa zameral/a v poradenskom procese pri práci s klientom, rodičom.
-
Vypracovanie kazuistickej prípadovej štúdie o vybranom klientovi zaradenom do poradenstva, stanovenie kontraktu, popis práce s klientom, použitie poradenských techník, konzultácie s rodičom. Zhodnotenie dosiahnutých cieľov, ukončenie poradenského procesu. (rozsah 2XA4, normostrana).